![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Katalog in naročilnica
|
Priročnik z lestvicami za ugotavljanje s šolo in s šolskim uspehom povezane samopodobe otrok in najstnikov.
10 različic lestvic (5 za fante, 5 za dekleta). Priročnik omogoča neomejeno razmnoževanje lestvic za potrebe šole.
Ugotavljanje samopodobe - šola in šolska uspešnost. Lestvica SP-Š je namenjena ugotavljanju tistih vidikov samopodobe učencev in mladostnikov, ki so povezani s šolo, šolskim delom, šolskim življenjem in šolsko uspešnostjo. Samopodoba kot zbirka samozaznav in prepričanj o sebi se začne oblikovati v zgodnjem otroštvu. Na njeno oblikovanje pomembno vplivajo izkušnje otroka ob doseganju različnih pomembnih mejnikov, ki vzbujajo občutek zmožnosti, kompetentnosti. Na drugi strani jo sooblikujejo povratne informacije pomembnih oseb (staršev, vzgojiteljev, učiteljev) ob teh dosežkih. Kot eno od temeljnih področij osebnosti se postopno oblikuje od otroštva dalje in se razvija vse življenje. Ustrezna, pozitivna samopodoba varuje otroke in mladostnike v soočenjih z izzivi okolja in različnimi okoliščinami. Pozitivna samopodoba otrokom in mladostnikom lajša upravljanje s konflikti in upiranje negativnim pritiskom okolja; za otroke in mladostnike z nizko, negativno samopodobo pa so lahko različni življenjski izzivi vir stresa, občutkov tesnobe in frustracij, njihova zmožnost za spopadanje s težavami in reševanje problemov je lahko okrnjena. V skrajnih okoliščinah lahko izrazito negativna samopodoba in z njo povezano nezaupanje v lastne zmožnosti prispeva k pasivnosti, izključevanju iz socialnih situacij in depresivnosti. Vidiki samopodobe, ki so povezani s šolo, šolskim delom, šolskim življenjem in šolsko uspešnostjo so pomemben del splošne samopodobe in dejavnik samovrednotenja otroka oziroma mladostnika. Šola je eno od najpomembnejših okolij, v katerem otroci in mladostniki preživijo velik del svojega časa. Izkušnje, ki jih pridobivajo v šoli in z njimi povezani občutki kompetentnosti, uspešnosti, zmožnosti (ali nekompetentnosti, neuspešnosti, nezmožnosti) ne le oblikujejo njihovo samopodobo in zaznamujejo njihovo videnje sebe, pač pa sodoločajo tudi njihove prihodnje izkušnje in življenje. Lestvica se lahko uporablja v okviru vsakdanje pedagoške dejavnosti, ali svetovalnega oziroma preventivnega procesa za individualno ali skupinsko ocenjevanje s šolo povezane samopodobe otrok, učencev in mladostnikov od 10. leta starosti naprej (izjemoma pri otrocih od 8. leta naprej; v takšnem primeru izponjevanje odgovornega lista poteka tekom usmerjenega razgovora, otrokove odgovore pa beleži ocenjevalec). Starejši otroci in mladostniki lestvico ispolnjujejo sami, bodisi po navodilih odrasle osebe, bodisi sami preberejo navodila, če presodite, da jih bodo razumeli in ne potrebujejo posebnih navodil. Pri mlajših otrocih, ali otrocih s težavami z branjem in razumevanjem, lahko lestvico izpolnjuje učitelj ali svetovalni delavec, ki otroka usmerja od vprašanja do vprašanja v obliki vodenega razgovora. Lestvica SP-Š je namenjena oceni s šolo povezane samopodobe in ni psihodiagnostični inštrument. Če odgovori posameznega otroka ali mladostnika na lestvici SP-Š opozorijo na težave na področju samopodobe in samovrednotenja, je smiselno razmisliti o poglobljeni analizi in obravnavi teh težav, njihovih vzrokov in posledic.
V kompletu Lestvice samopodobe so še priročniki:
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
© dr. Kristijan Musek Lešnik, 2011, 2014, 2016 IPSOS dr. Kristijan Musek Lešnik s.p., Požarnice 26d, 1351 Brezovica pri Ljubljani, e-pošta: publikacije@ipsos.si |