![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Katalog in naročilnica
|
Prepoznavanje in preprečevanje nasilja v šoli
Nasilje v šolah je resničen pojav, pred katerim si ne smemo zatiskati oči. Ko se pogovarjamo o kakovosti šol, se slednja ne nanaša le na kakovost in trajnost pridobljenega znanja, pač pa tudi na to, v kakšnih pogojih in v kakšnem okolju poteka šolsko delo. Zato je za šole, ki si prizadevajo zagotoviti primerne pogoje za življenje in učenje otrok in mladostnikov, izjemno pomembno, kako se soočajo s problemom nasilja in z njegovimi posledicami. Komplet je namenjen šolam, ki želijo uspešno preprečevati nasilje, ali se želijo uspešno soočiti z morebitnim obstoječim nasiljem v šolskem prostoru. Razumevanje in dobro poznavanje problematike, pojavnih oblik in drugih vidikov nasilja v šoli je nujen pogoj za uspešno soočanje z nasiljem in za njegovo preprečevanje. Zato zajema različne priročnike, s pomočjo katerih lahko šola pridobi celosten vpogled v morebitne pojave nasilja. Komplet zajema pet priročnikov s priporočili za pripravo celovitih vprašalnikov, s katerimi lahko pridobimo podroben vpogled v odnos do nasilja in v posamezne pojave nasilja v šoli. Priročniki pomagajo izbrati in pripraviti najbolj primerna vprašanja za različne skupine udeležencev šolskega procesa (mlajši učenci, starejši učenci, zaposleni, starši), s pomočjo katerih lahko šola pridobi celosten vpogled v morebitne pojave nasilja. Priročniki so nastali na podlagi izkušenj v slovenskih šolah.
UVODNI PRIROČNIK KOMPLETA: PREPOZNAVANJE IN SPREMLJANJE NASILJA NA ŠOLI Z VPRAŠALNIKI
Prepoznavanje pojavnih oblik, značilnosti in drugih vidikov nasilja v šoli je nujni pogoj za uspešno soočanje z nasiljem in za njegovo preprečevanje. Priročnik je namenjen pripravi vprašalnikov, s katerimi lahko pridobimo podroben vpogled v odnos do nasilja in v posamezne pojave nasilja v posamezni šoli. Zajema ločene priročnike s priporočili za pripravo vprašalnikov, namenjenim različnim pomembnim skupinam udeležencev šolskega procesa, s pomočjo katerih lahko šola pridobi celosten vpogled v morebitne pojave nasilja. Priročnik, ki pojasnjuje, kako se lotiti celovite analize nasilja v šoli, je nastal na podlagi izkušenj v slovenskih šolah. Šol brez nasilja ni. Obstajajo le šole z manj in šole z več nasilja. Šole, v katerih je manj nasilja, imajo do problematike nasilja proaktiven odnos. Pričakajo ga pripravljene in se znajo odzvati nanj. Nasilja se zavedajo, znajo ga prepoznati, se soočati z njim in ga obvladovati. Ne skrivajo se pred nasiljem in ga ne zanikajo. Če se zgodi, ga ne pometejo pod preprogo, pač pa se spopadejo z njim.
NAČRTOVANJE IN PRIPRAVA VPRAŠALNIKA ZA MLAJŠE UČENCE (PRVO TRILETJE)
Priročnik zajema širok izbor področij in vprašanj za ugotavljanje pojavnih oblik, vrst, pogostosti, ali stopnje nasilja v šoli, od tega, kje in kako se nasilje pojavlja, do tega kdo ga izvaja in kdo so njegove žrtve. Njegov cilj je pomoč šoli pri pripravi učinkovitega orodja za spremljanje izkušenj mlajših učencev z morebitnim nasiljem. Poglavja v priročniku omogočajo pripravo celovitega vprašalnika, ki bo pomagal:
NAČRTOVANJE IN PRIPRAVA VPRAŠALNIKA ZA UČENCE DRUGEGA IN TRETJEGA TRILETJA
Poglavja v priročniku omogočajo pripravo celovitega vprašalnika, ki bo pomagal:
Vprašanja v priročniku niso zapovedi, pač pa predvsem predlogi, ki jih lahko oblikujete, spreminjate in prilagajate vašim izkušnjam, vašemu šolskemu okolju in vašim učencem. Lahko jim dodajate vprašanja, ki niso zajeta v tem priročniku, pa se vam zdijo pomembna za razumevanje pojavov nasilja v vaši šoli. Nekatera vprašanja lahko izpustite. Ali pa z njihovo pomočjo oblikujete svoja vprašanja, ki vam bodo po vaši presoji bolje pomagala razumeti morebitne pojave nasilja na šoli.
NAČRTOVANJE IN PRIPRAVA VPRAŠALNIKA ZA ZAPOSLENE
4 različice lestvice (2 za fante, 2 za dekleta). Priročnik omogoča neomejeno razmnoževanje vprašalnikov za potrebe šole. Lestvica LPNNV je namenjena ugotavljanju občutij učencev in mladostnikov v okoliščinah, ko so priče nasilnemu ali nenasilnemu reševanju problemov in konfliktov. Občutki otrok in najstnikov ob nasilnem ali nenasilnem vedenju drugih lahko pomembno vplivajo na razvoj in ponotranjanje mehanizmov za uspešno soočanje z različnimi konfliktnimi in frustrirajočimi okoliščinami. Lestvica je uporabna kot pripomoček za prepoznavanje otrok in mladostnikov, ki imajo težave z doživljanjem in občutki ob nasilnem in nenasilnem vedenju drugih; ali kot pripomoček za ugotavljanje splošnih občutkov ob nasilnih in nenasilnih vedenjih v posameznem razredu, skupini, ali na šoli. Uporablja se v okviru vsakdanje pedagoške dejavnosti, ali svetovalnega oziroma preventivnega procesa.
NAČRTOVANJE IN PRIPRAVA VPRAŠALNIKA ZA STARŠE
Poglavja v priročniku omogočajo pripravo celovitega vprašalnika, ki bo pomagal:
Priročnik zajema širok izbor možnih področij in vprašanj, s pomočjo katerih lahko pripravite celovit vprašalnik za spremljanje izkušenj staršev z morebitnim nasiljem v šoli. Poglavja v priročniku omogočajo pripravo vprašalnikov za ugotavljanje pojavnih oblik, vrst, pogostosti, ali stopnje nasilja v šoli. Obenem pa si z njimi lahko pomagamo tudi pri načrtovanju učinkovitih strategij za preprečevanje nasilja in za omejevanje njegovih posledic.
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
© dr. Kristijan Musek Lešnik, 2011, 2014, 2016 IPSOS dr. Kristijan Musek Lešnik s.p., Požarnice 26d, 1351 Brezovica pri Ljubljani, e-pošta: publikacije@ipsos.si |