![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Katalog in naročilnica
|
Priročnik z lestvicami za ugotavljanje z zunanjim videzom povezane samopodobe otrok in najstnikov.
10 različic lestvic (5 za fante, 5 za dekleta). Priročnik omogoča neomejeno razmnoževanje lestvic za potrebe šole.
Ugotavljanje samopodobe - telesna samopodoba in videz. Lestvica SP-TS je namenjena ugotavljanju tistih vidikov samopodobe učencev in mladostnikov, ki so povezani z zaznavanjem svojega telesa in z odnosom do njega. Samopodoba kot zbirka samozaznav in prepričanj o sebi se začne oblikovati v zgodnjem otroštvu. Na njeno oblikovanje vplivajo na eni strani izkušnje otroka ob doseganju različnih pomembnih mejnikov, ki vzbujajo občutek sprejetosti, zmožnosti, kompetentnosti. Na drugi strani jo sooblikujejo povratne informacije pomembnih oseb (staršev, vzgojiteljev, učiteljev) ob teh dosežkih. Kot eno od temeljnih področij osebnosti se torej postopno oblikuje od otroštva dalje in se razvija vse življenje. Ustrezna pozitivna samopodoba varuje otroke in mladostnike v soočenjih z izzivi okolja in različnimi okoliščinami. Lajša jim upravljanje s konflikti in upiranje negativnim pritiskom okolja. Za otroke in mladostnike z nizko, negativno samopodobo so lahko različni življenjski izzivi vir stresa, občutkov tesnobe in frustracij, njihova zmožnost za spopadanje s težavami in reševanje problemov je lahko okrnjena. V skrajnih okoliščinah lahko izrazito negativna samopodoba in z njo povezano nezaupanje v lastne zmožnosti prispeva k pasivnosti, izključevanju iz socialnih situacij in depresivnosti. Vidiki samopodobe, ki so povezani z zaznavanjem svojega telesa, z lastno zunanjo podobo so pomemben del splošne samopodobe otroka oziroma mladostnika. Zaznavanje lastnega telesa in odnos do njega je na eni strani povezan s preteklimi izkušnjami otroka oziroma mladostnika, na drugi strani pa determinira tudi njegove prihodnje izkušnje in odnose. Lestvica SP-TS je namenjena psihologom, šolskim svetovalnim delavcem, svetovalnim delavcem in drugim strokovnjakom kot orodje za vpogled v z družino povezano samopodobo oziroma samovrednotenje otrok oziroma mladostnikov. Lestvica je uporabna kot pripomoček za prepoznavanje otrok in mladostnikov, ki bi lahko imeli težave na področju telesne samopodobe in samovrednotenja. Primerna je tudi za ugotavljanje splošnega stanja telesne samopodobe otrok oziroma mladostnikov v posameznem razredu ali skupini. Lestvica se lahko uporablja v okviru vsakdanje pedagoške dejavnosti, ali svetovalnega oziroma preventivnega procesa za individualno ali skupinsko ocenjevanje telesne samopodobe otrok, učencev in mladostnikov od 10. leta starosti naprej (izjemoma pri otrocih od 8. leta naprej; v takšnem primeru izponjevanje odgovornega lista poteka tekom usmerjenega razgovora, otrokove odgovore pa beleži ocenjevalec). Starejši otroci in mladostniki lestvico ispolnjujejo sami, bodisi po navodilih odrasle osebe, bodisi sami preberejo navodila, če presodite, da jih bodo razumeli in ne potrebujejo posebnih navodil. Pri mlajših otrocih, ali otrocih s težavami z branjem in razumevanjem, lahko lestvico izpolnjuje učitelj ali svetovalni delavec, ki otroka usmerja od vprašanja do vprašanja v obliki vodenega razgovora. Lestvica SP-TS je namenjena kratki oceni telesne samopodobe in ni psihodiagnostični inštrument. Če odgovori posameznega otroka ali mladostnika na lestvici SP-TS opozorijo na težave s telesno samopodobo in samovrednotenjem, je smiselno razmisliti o poglobljeni analizi in obravnavi teh težav, njihovih vzrokov in posledic.
V kompletu Lestvice samopodobe so še priročniki:
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
© dr. Kristijan Musek Lešnik, 2011, 2014, 2016 IPSOS dr. Kristijan Musek Lešnik s.p., Požarnice 26d, 1351 Brezovica pri Ljubljani, e-pošta: publikacije@ipsos.si |