Katalog in naročilnica
|
|
Prepoznavanje in preprečevanje nasilja v šoli
PREPOZNAVANJE IN SPREMLJANJE NASILJA NA ŠOLI Z VPRAŠALNIKI

|
NAČRTOVANJE IN PRIPRAVA VPRAŠALNIKA ZA MLAJŠE UČENCE (PRVO TRILETJE)
Avtor: dr. Kristijan Musek Lešnik (2016)
Izid: januar 2016
|
Priročnik zajema širok izbor področij in vprašanj za ugotavljanje pojavnih oblik, vrst, pogostosti, ali stopnje nasilja v šoli, od tega, kje in kako se nasilje pojavlja, do tega kdo ga izvaja in kdo so njegove žrtve. Njegov cilj je pomoč šoli pri pripravi učinkovitega orodja za spremljanje izkušenj mlajših učencev z morebitnim nasiljem. Poglavja v priročniku omogočajo pripravo celovitega vprašalnika, ki bo pomagal:
- celostno prepoznati izkušnje mlajših učencev z morebitnim nasiljem na šoli,
- prepoznati in razumeti dejavnike in okoliščine, ki šolsko okolje varujejo pred pojavi nasilja in tiste, ki lahko prispevajo k pojavom nasilja,
- pri načrtovanju strategij za preprečevanje nasilja in za omejevanje njegovih posledic.
Zakaj je na nekaterih šolah nasilja manj, na drugih pa ga je več. Zakaj so nekatere šole bolj uspešne pri preprečevanju nasilja in pri omiljanju njegovih posledic kot druge? Kje je ključ do teh razlik? Kaj je najbolj skupno tistim šolam, ki se uspešno soočajo z nasiljem in ga obvladujejo? Enoznačnega odgovora na ta vprašanja ni. Poznamo pa skupne značilnosti mnogih šol z nizko stopnjo nasilja:
- Šole, v katerih je manj nasilja, se nasilja zavedajo.
- Šole, v katerih je manj nasilja, znajo prepoznati nasilje, če, ko in kjer se zgodi.
- Šole, v katerih je manj nasilja, razumejo, zakaj prihaja do nasilja.
- Šole, v katerih je manj nasilja, se z nasiljem spoprimejo in ga ne pometejo pod preprogo.
Te šole so se pripravljene zazreti vase in poiskati odgovore na vprašanja, kot so:
- kakšne oblike in vrste nasilja se pojavljajo v šoli,
- kako pogosto je nasilje v šoli,
- kako resno je nasilje v šoli in kako vpliva na življenje in delo članov šolske skupnosti,
- kje prihaja do nasilja,
- kdaj prihaja do nasilja,
- kdo najpogosteje izvaja nasilje,
- kdo so najpogostejše žrtve nasilja
- in druga pomembna z morebitnim nasiljem na šoli povezana vprašanja.
Priročnik je namenjen iskanju odgovorov na ta vprašanja. |
V kompletu Prepoznavanje in spremljanje nasilja v šoli z vprašalniki so še naslednji priročniki:
|
|
|
|