Katalog in naročilnica
|
|

|
|
Zbirka dejavnosti za 1. triletje osnovne šole:
MI, ČUTI IN ČUTILA
(2. izdaja - 2014)
Avtorja: dr. Kristijan Musek Lešnik, dr. Petra Lešnik Musek
Priročnik vključuje 41 različnih dejavnosti.
48 strani.
Izid: 2007 (prva izdaja), 2014 (druga izdaja)
|
Ogled uvodnih strani priročnika
“Mi, čuti in čutila” je zbirka dejavnosti z gradivi in delovnimi listi, ki učiteljem in svetovalnim delavcem omogočajo pripravo, načrtovanje in izvedbo ur in delavnic za raziskovanje sveta čutov in čutil.
Vsebina zbirke:
- navodila za vodenje delavnic za spoznavanje in raziskovanje čutov
- nekaj besed o čutih in čutilih
- izbor različnih dejavnosti za raziskovanje čutov in čutil
- 36 delovnih listov / delavnic
Kazalo dejavnosti :
- Navodila za vodenje delavnic za spoznavanje in raziskovanje čutov
- Nekaj besed o čutih in čutilih
- Zabavni obrazi
- Kako bi čutili, če bi bili živali
- Kaj če ne bi imeli katerega od čutov
-
|
Raziskovanje čutov in čutil
Spodbujanje razmišljanja o čutih
Spodbujanje razmišljanja o čutilih
Spodbujanje pozornosti na različne dražljaje |
Vohamo vonje v naši okolici
- Vonj in okus gresta z roko v roki
- Moji najljubši vonji
- Lestvica vonjev
- Primerjave vonjev
- Naredimo svojo dišavo
- Poslušamo zvoke v naši okolici
- Sestavljeni zvoki
- Kakšno glasbo imamo radi
- Glasba in razpoloženje
- Glasba in predstave
- Predmeti in zvoki
- Kaj povzroča ta zvok
- Gledamo barve v naši okolici
- Kje najdemo te barve
- Barve letnih časov
- Lestvica barv
- Primerjave barv
- Barve in počutje
- Slepa pega
- Kako so sestavljene barve
- Tipamo predmete v naši okolici
- Grobo in fino
- Drobno in veliko
- Lahko in težje
- Oglato in zaobljeno
- Vlažno in mastno
- Trdo in mehko
- Jabolko in krompir
- Moje najljubše jedi (in tiste manj ljube)
- Zemljevid jezika
- Nekateri okusi gredo skupaj, drugi pa ne
Namen zbirke:
Spodbujanje raziskovanja in spoznavanja čutov in čutil, spodbujanje razmišljanja o čutih, čutilih, svetu zaznav in dražljajev.
Zbirka dejavnosti “Mi, čuti in čutila” omogoča uporabo v razredu v okviru različnih predmetov in vsebin, ali v okviru svetovalnega dela, ali v okviru posebnih dejavnosti in delavnic. Primerna je za načrtovanje krajših aktivnosti, za organiziranje posameznih vsebinskih sklopov, ali za projektno delo. Dejavnosti v zbirki omogočajo:
- individualno delo in razmišljanje,
- delo, razmišljanje in pogovor v manjših skupinah, ali
- delo, razmišljanje in pogovor v celem razredu.
Vzgojno-izobraževalna področja, na katera posega zbirka dejavnosti:
- splošno razumevanje čutil in čutov
- vid
- voh
- sluh
- tip
- okus
Izbor primernih tem za starost in izkušnje otrok in učencev
Zbirka dejavnosti zajema delovne liste in dejavnosti, primerne za otroke in učence v vrtcu in v prvem triletju osnovne šole. Posamezne dejavnosti lahko uporabite tudi pri starejših otrocih; pri izboru delovnih listov upoštevajte njihove izkušnje in starost.
Širok in delovnih listov omogoča, da izberete vsebine, ki so prilagojene izkušnjam in starosti vaših otrok oziroma učencev. Obenem omogoča, da najdete primerne dejavnosti in vsebine za vprašanja, ki so v določenem trenutku najbolj aktualna.
Odprtost, širina, avtonomija pri izboru in načrtovanju dejavnosti
Vsebina mape je odprta in pri načrtovanju dejavnosti dopušča široko avtonomijo in ustvarjalnost. Poleg osnovne uporabe delovnih listov odpira različne druge možnosti:
- razvoj novih, inovativnih dejavnosti na podlagi delovnih listov iz mape,
- nadgradnja posamezne dejavnosti in delovnega lista s pogovorom o tem, zakaj so stvari, o katerih se pogovarjate, pomembne za življenje,
- spodbujanje razmišljanja o pomenu različnih čutil in čutov,
- spodbujanje razmišljanja o pomenu različnih dražljajev in zaznav, o povezavah med zaznavanjem, čuti ter občutki in čustvi,
- spodbujanje razmišljanja o povezavah med dražljaji in zaznavami, o tem, kako se učimo zaznavati in si razlagati različne dražljaje,
- navezovanje dejavnosti in razmišljanja na aktualne teme, vprašanja, probleme pri otrocih ali v razredu in
- številne druge možnosti.
|
|
|
|